5 redenen waarom een WhatsApp chat op je website zo goed werkt

Home > Blog > 5 redenen waarom een WhatsApp chat op je website zo goed werkt

Waarschijnlijk zie je hem steeds vaker op websites van bedrijven staan: de WhatsApp button. Rechtsonder, linksonder of zelfs in de menubalk van een website. Het is één klikje en je start de chat met de desbetreffende persoon of het desbetreffende bedrijf.

Er is een reden dat dit wordt gebruikt, want dit werkt zeer effectief. Lees hieronder de 5 redenen waarom!

1. Contact opnemen wordt laagdrempelig(er)

We beginnen met misschien wel de belangrijkste reden waarom een WhatsApp chat op je website werkt. Het is simpelweg klikken en de chat kan beginnen, dit is extreem eenvoudig. En als iets eenvoudig werkt zullen meer mensen het gebruiken.

Vraag jezelf eens af: wat is makkelijker? Een contactformulier met 6 invoerbalken invullen of een simpel WhatsAppje versturen? Waarschijnlijk is het antwoord duidelijk.

2. Het werkt vertrouwelijk en veilig

WhatsApp, waarschijnlijk is er geen persoon die de app niet kent. Daarom is het zo vertrouwelijk. Je bestelt ook sneller je telefoonoplader bij Bol.com of Coolbue dan bij een onbekende partij. Ook al is deze onbekende partij €2 goedkoper.

Zo werkt het bij WhatsApp chat ook, iedereen weet simpelweg hoe het werkt en wat er te verwachten valt. Het mooie is ook dat het voor beide partijen zo werkt. Voor het bedrijf, die de button op zijn website gebruikt, en de websitebezoeker. Het belangrijkste is dat natuurlijk voor de websitebezoeker. Dat is tenslotte de persoon waar het om gaat. Hij/zij kent het én weet hoe het werkt.

3. Makkelijk om te implementeren en te onderhouden

De WhatsApp chat op je website is eenvoudig maar zeer waardevol. Wilt je dit laten doen? Wij doen dit als je een website bij ons laat maken, maar ook voor je bestaande website. WhatsApp ons (rechtsonder) voor meer informatie. 

Zoals hierboven gezegd is implementeren simpel. Nu nog wat over het onderhouden ervan. Als eerst is er een mobiele telefoon nodig voor de websitebezoeker, die heeft iedereen. Dit zal dus geen zorgen opwekken.

Als bedrijf zul je er dan ook een telefoon moeten hebben met WhatsApp erop geïnstalleerd. Daarnaast zul je natuurlijk een website nodig hebben waarop de button verschijnt. Heb je deze niet? Misschien is het wat om een website te laten maken.  Als laatst zal er natuurlijk een persoon moeten worden aangesteld die het WhatsApp account beheerd.

Het werkt uiteindelijk zo: je hebt een website, waarop de button kan worden gezet. Deze button is clickable voor de gebruiker. Uiteindelijk zal de persoon na het klikken de chat automatisch openen. Of dit op computer én telefoon werkt lees je in de laatste reden van deze blog.

4. Iedereen heeft WhatsApp (12 miljoen gebruikers)

Momenteel heeft WhatsApp ongeveer 12 miljoen gebruikers volgens Newcom, een instituut dat onderzoek doet naar Social Media. Ons land telt zo’n 17 miljoen inwoners, dus 12 van de 17 miljoen mensen gebruikt WhatsApp. Dit is dus niet letterlijk iedereen, maar dit zijn wel extreem veel gebruikers. Je begrijpt natuurlijk wel dat er een grote groep ouderen, en een groep hele jonge mensen waarschijnlijk WhatsApp niet gebruikt.

WhatsApp is overigens het meest gebruikte Social Media kanaal. Daarna komen (in volgorde) FaceBook, YouTube, Instagram en LinkedIn.

5. De WhatsApp chat functie werkt niet alleen op mobiel, maar ook op computer

Dit is een van de gaafste dingen van de functie. Door via je mobiele apparaat op de button te klikken, open je een chat, zoals je gewend bent. Maar via je computer opent het WhatsApp Web. Dit is een nog redelijk nieuwe functie van WhatsApp die je op je computer laat appen zoals je dat normaal op je mobiel deed. Het is dus extreem toegankelijk voor al je websitebezoekers.

Wij gebruiken 'm al!

Wij gebruiken de WhatsApp chat functie al op onze website (rechtsonderin). Ben jij nou ook overtuigd of wil je meer informatie? Neem gerust contact met ons op. Dit kan door ons te appen of mail [email protected]

Whatsapp DigitalGuys